Tuesday 25 November 2014

1st Time Jejak Kaki di Shaklee HQ di Sunway Pinnacle :)

Assalamualaikum 

Semoga ok-ok semuanya ye..

Nak pecahkan satu rahsia hikhik. Sebenarnya sejak Shaklee HQ pindah ke bangunan Sunway Pinnacle, saya belum pernah jejakkan kaki lagi kat sana walaupun sepelaung aje jaraknya dari rumah mak saya (sepelaung la sangattt..)


Selalunya kalau nak beli produk Shaklee, just minta cik abang sayam yang belikan. Lagi super duper senang sebab dia naik motor aje.. Pantas dan tuntas! 

Tapi semalam dengan rajinnya saya menjejakkan kaki ke Sunway Pinnacle lepas balik kerja. Since saya balik 4.30, by 5.30 petang dah sampai Pinnacle.


Parking kat level B2b, naik lif ke lobi. Disebabkan saya 1st time sampai situ, terpinga-pinga gak. Tengok ada mesin layan diri yang keluarkan pas untuk visitor. So saya pun cucuk la mykad. Tapi tiada rekod. 

Oh rupanya 1st time datang  kena register dulu kat kaunter.  Hihii.. malu le pulak. Nasib tak ramai orang kat lobi.

So bagi mykad kat pak guard kat kaunter tu. Sambil dia key-in maklumat, dia tanya “Shaklee ke?”
"Ya", saya jawab. Terkejut juga. Macam mana dia tau? Mesti ramai sangat visitor yang datang tu semuanya nak ke Shaklee. Hihii..

Lepas borak-borak dan selesai semua, pas visitor diberi berserta tunjuk ajar. Bagus betul pak guard Sunway Pinnacle tu. Saya doakan semoga Allah lapangkan rezeki beliau.

Tekan no.9. Lif akan terus naik ke level 9
Naik lif ke tingkat 9. Rupanya tingkat tu just Shaklee aje. Mula-mula keluar je saya terus meluru ke kanan. Try tolak pintu kaca.. eh eh apesal kunci ni. Kena swipe pass ke? Kena tekan bell ke? Konfius kejap. 

Mula-mula gi terjah pintu ni.. sekali silap daaa
Ni baru betul... nampak kaunter dari luar

Pusing belakang, laaa rupanya salah pintu. Ada 2 bahagian berbeza rupanya. Aduh laa.. malu lagi
Dah jumpa pintu yang betul, ambil borang dan isi maklumat order. Ambil nombor kat mesin kat kaunter 1. Tunggu giliran. 

kaunter order
Kaunter adalah sangat banyak. Kaunter order/pesanan ada 9 dan kaunter untuk ambil barang ada 3 ke 4 entah (lupa laks). Wah.. kagum. 

Teringat saya masa zaman saya join Shaklee tahun 2005 dulu, HQ masa tu kat Glenmarie. Ada 2 aje kaunter order dan 1 kaunter untuk ambil barang. Dulu branch KL pun tak wujud lagi. Bila tengok keadaan sekarang, memang nampak Shaklee sangat-sangat berkembang maju dari tahun ke tahun. Hebat!

set resdung. siapa berminat boleh wassap 0192722977
Dah ambil set resdung (Alfalfa, B-Complex & Vita C), saya round sekeliling. Nak tengok-tengok apa yang ada kat HQ ni.


Since saya datang tu lewat petang, memang lengang lah. Just ada sorang SID Chinese kat kaunter dan 2 orang tengah buat kerja dengan laptop kat meja bulat yang disediakan. Maybe check performance anak cucu cicit kot. :)


Kat sini disediakan juga 2 laptop untuk mana-mana SID nak semak akaun Shaklee2u mereka. Senang!


Dan setiap meja bulat yang disediakan, saya perasan ada plug point berdekatan setiap meja. Wah! Memang mudah sangatlah orang-orang bisnes Shaklee ni nak usung gajet/laptop masing-masing untuk buat coaching ke check order ke, duduk berjam-jam kat branch pun tak apa, tak perlu risau bateri kong sebab dah disediakan plug point. Nak caj bateri, senang!
    

Ada juga 2 bilik yang disediakan untuk discussion group. Anak cucu cicit boleh diskusi dalam tu. 



Waaa.. yang ni memang paling menarik hati saya. Rasa nak nangis pun ada. Terharu sangat-sangat sebab Shaklee sediakan Nursing Room. Senanglah kalau tiba-tiba perlu angkut Zara ke branch bila-bila. Tak risau mana nak menyusukan baby. Thank you Shaklee!! :')


Ada satu bilik besar yang dipanggil Shaklee Kids Club. Saya tak dapat buka pintu masa tu. Ambil gambar dari luar aje. Ibu-ibu boleh la tengok anak-anak main kat dalam ni dari luar sebab dinding kaca. Tak pasti sebab belum boleh digunakan ke.. tapi bilik tu khas untuk kanak-kanak bermain. Macam playroom. Ahhh best nyaaa.

Ruang display produk Shaklee
Terlepas pulak nak round satu area tu. Saya ternampak macam toilet. Tak pasti apa lagi yang ada kat ruangan tu. Kot lain kali datang boleh jenguk balik :)

Sekianlah kisah lawatan saya ke Shaklee HQ di Sunway Pinnacle.. Lain kali kalau ada kawan-kawan yang cam saya kat HQ, tegur-tegurlah eh.. hikhik..

Terima kasih kerana sudi membaca :)


* Jika anda rasa entri ini memberi manfaat buat anda dan orang ramai di luar sana, sila tekan butang LIKE dan dipersilakan SHARE. Semoga ilmu ini dapat dipanjangkan dan menjadi salah satu pencen kubur kita semua.

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 3-4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 

FREE CONSULTATION 
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

No comments:

Post a Comment