Thursday 27 October 2011

1st crochet project : Beanie Cap Hat

Assalamualaikum..
Semalam cuti umum sempena Deepavali.. Hari ini for sure ramai yang malas nak pergi ofis kan kan? =D

Ni cerita 1st project crochet yang saya buat. Saya pilih Stripe Crochet Beanie Cap Hat, pattern dari Teresa (Crochet Geek). Dia ada letak pattern dan video juga. Pada saya video memang amat membantu sebab untuk amatur macam saya, baca pattern memang buat saya confuse sangat..
Tapi sebab saya asyik tak dapat tengok video nye (asek hang aje..), saya belasah2 sendiri tengok pattern.. so mula2 hasilnya macam ni la..


Saya tengok langsung tak nampak rupa hat nye.. so try lagi bukak videonya, rupanya ada kesilapan.. so kene bukak balik semua row sampai yang ada tanda benang hitam tu..

:: bukak sampai camni ::

Ikut balik macam video, baru nampak rupa topi :).. gembira dah ni...


Akhirnya siap seperti pattern :)..

Tapi masih ada kesilapan, sebabnya saya tak check gauge nya dan tak ukur pula lilitan kepala Aliff... haih sayang sungguh...

Topi kecikkk dari kepala Aliff...
Ingat nak ubahsuai balik tapi belum ada mood nya sebab nak mula balik dari zero.. huhuhu...

3 comments:

  1. wah..cantik!..leh tempah satu ni.takpe..liza.buat kan lain tuk aliff,yang tu bagi kat baby sesiapa sebagai hadiah..hehe.

    cantik tu..

    ReplyDelete
  2. ayu: thanks.. belum cukup kemas lagi :)

    ashra:
    kepala sape pun tak muat jugak walaupun newborn hehe..memang kene bukak balik semua :)

    ReplyDelete