Tuesday 31 May 2011

sedikit update... & komen menyampah tentang CFS

salam..

arini apesal mood tak berapa baik sangat..

harini 1st day masuk ofis balik..
sepanjang 2 minggu yang lepas, saya ada training kat site KKR2
semalam audit kat seremban lak.. lama gile takleh update blog..
serius letih..
dah lama tak jaga construction site, mau pengsan jugak la kepenatan hari2..

harini last day utk kawan2 2nd batch CFS kat unit masing2. besok start tukar unit lak..
selamat bertukar unit & dapat pengalaman baru!!

semalam masa meeting closing kat seremban tu, officer kat situ ade la komen pasal CFS ni..
die cakap, "CFS engineers ni sebenarnya tak boleh pun dianggap cam contract engineers"

saya dalam hati cam "WTF? we are engineers with engineering qualification la.. registered dgn BEM gak.. apehal nak kata we are not even an engineer/not suppose to be treated as engineer?" seriously that comment really breaks my heart..

:: ni le kerja org2 unit jambatan; kene dok bawah jambatan check kot ade defect ::

:: kalau bridge takde access, kene la turun/panjat ::

:: masuk culvert/pembetung utk checking defect gak.. heh ingat senang ke jadi CFS pon ::

note: gambar2 dari audit site di *****.. semua pegawai yg involve adalah CFS okehh..sorang pun pegawai TETAP tak nampak bayang..

btw, officer tu taktau pun saya ni CFS, even pegawai TETAP yg datang skali dgn saya pun diam aje.. takpe la...

nasib wehh.. buat kerja seikhlasnya sahaja daa.. walaupun menyampah giler dengar org membezakan CFS dengan TETAP..

7 comments:

  1. ade member komplen takleh tinggal komen.. okay, dah ubah setting comments to pop-up window,dah tak embedded kat below post... tq

    ReplyDelete
  2. liza, phm bebeno aku perasaan ko nih.. dulu mase aku kontrak pon kena camtu gak.. pulak tuh batch aku july 2007 tuh 1st batch budak2 kontrak.. nak g latihan/kursus pon x boleh, masuk meeting ngan pengarah siap ade senior ofcr yg highlightkan "bgtau kontrak ke tetap" mase sesi perkenalkan diri.. benci kan? aku smp rs nyesal betul la mase tuh.. xpe liza, mudah2an ade rezeki ko.. insyaAllah..

    ReplyDelete
  3. entah la diorg ni.. actually most of us tak kesah sangat gaji sikit dr korang, cuti bersalin takde, cuti sikit, takde kwsp/pencen bagai.. semua2 benefit tu boleh diterima kalau tak sama pun. tapi layanan org yg buat kitorg ala2 sampah ni mmg buat ramai down.
    pengarah kitorg mmg tak allow diskriminasi antr cfs & tetap pun. tapi org2 lain pulak yg melebih2

    ReplyDelete
  4. betul, betul.. pasal keje mmg kite x kesah.. tp bile ada anasir2 sebegitu mmg buat kite down.. aku dh rs, maka aku xkan buat budak2 kntrak kt tempat aku cmtu.. tnya soalan pon aku berjaga2 sbb aku tau sumtimes soalan tu sgt sensitif.. tp bukan nak ckp ape, budak2 kontrak kt tempat aku sgt2 rajin & aku doakan dorg cepat2 tetap.. sama gak ngan ko, liza.. insyaAllah, ada rezeki korang nnt.. amiin..

    ReplyDelete
  5. sabar liza.... diorg ni memang x ingat agaknye dunia ni bulat macam roda.. senang2 ckp mcm tu sbb diorg x rase berada kat tempat liza n yet so pathetic pada diorg sbnrnye sebab mempunyai fikiran sedemikian.... Mudah2an Tuhan saja yang tunjukkan pada diorg.. sabar eik Liza.. Allah dah tentukan yang lebih baik utk Liza insya Allah.. Aminnn....

    ReplyDelete
  6. ninie : thanks doakan golongan kitorg ni =D...insyaAllah, rezeki ada je, cuma kene usaha aje.. =D

    ReplyDelete
  7. mama glam : hidup ni mmg roda, malangla pada seiapa yg rasa diri dia akan sentiasa kat atas =D.. insyaAllah, ade hikmahnye =D

    ReplyDelete