Tuesday 19 April 2011

Result interview saya... + terapi terapi..

Umum mengetahui bahawa result interview SPA Januari & Februari lepas dah keluar pada 8 April baru2 ni..

keputusan saya?
buat kali ke-empatnya.. GAGAL hehe...
perasaan? entah.. bercampur baur.. hari tu memang 'mendung' gile kat opis saya.. senyap aje semua orang.. almaklumlah kat opis saya ni dekat 40 orang CFS tapi ade la takat 11 org kot yg dapat simpanan AJEE.. kalau ikut statistik yg dibagi tu, panggil interview 900++, yg dapat 14 AJEE ngan simpanan 100++. Hari dapat result tu, bagitau husband.. die soh bagi notis 24jam haritu gak.. haha.. bior betol, lawok.. =D

So nasib kami yang baki2 ni??
tunggu abis kontrak or cabut aje la pas dapat kerja lain..

buat masa ni saya belum ada mood nak update resume and carik kerja lain. Walaupun hari2 struggle untuk keep up semangat buat kerja yang melambak kat opis ni.. bile jumpa kawan2 yg gagal and bincang pasal ni, mesti ada yg bergenang airmata.. sedih woo..

tunggu abis kontrak tu cam tunggu hukuman aje cuma dah tau tarikh bile hukuman tu jatuh.. walaupun ada yg kata, cuba lagi next time.. ade ke next time? peluang dipanggil pun sebab apply under KPSL. pas abes kontrak for sure kene apply under fresh grad balik.. since ade dengar diorg dah upkan minimum CGPA, so chance nak dipanggil utk interview tu rasanya almost zero..

Meanwhile, saya cuba nak cheer up hati saya.. apa yg saya suka buat bile sedih and stress??

makan aiskrim satu bekas besar.. shopping shopping shopping.. or buat kek huhu..

terapi minda hehe.. memang the next day saya sign up kelas belajar continental cake kat mysugarclass kat sungai buloh. Last week lak saya sign up another baking class conducted by Wilton Kota Damansara.. start kelmarin, 4 days punye course (on Sunday only).. Pastu my makcik ade wat kenduri aritu, saya buatkan 3 biji brownies + 1 kek. Kebetulan adik pulak nak 16 cupcakes.. balance adunan cupcake saya try buat popcake.

so dalam seminggu je saya dah buat 6 biji kek, 3 brownies, 16 cupcakes, 8 popcakes (try test tp tak jadi) termasuk menghabiskan dekat rm1k untuk kelas2 kek tersebut di atas (OMG, kene cepat2 bukak kedai utk cover balik =D).

Cam giler stress tak? so this Sunday belajar another 2 kek lak, lemon pound cake & red velvet.. nampak gayanya saya kene start project baking balik.. kene bukak balik kedai since ni je yang boleh buat saya kurang stress hehe.. tapi malasnyeee nak list balik harga. aiyaa..


:: continental cake from top to bottom: banana chocolate cake, blackforest cake & cheesy fruity flan cake ::

:: green tea cake ::

:: chocolate moist cupcakes ::

:: chocolate fudge cake with chocolate buttercream ::

:: vanilla buttercake with fluffy vanilla buttercream ::

16 comments:

  1. terbaik la cake kau babe!!! nanti nak order ye :)

    ReplyDelete
  2. liza, insyaAllah rezeki ada di mana2.. aku percaya tuh.. klo bukan skang rezekinye, satu hari nnt insyaAllah akn ade gak.. aku doakan k..

    ReplyDelete
  3. ya ninie, rezeki ada kat mana2 je. thanks atas doa tu..insyaAllah..
    even pengarah kitorang pun pernah jumpa kitorg and asked us, "siapa yg bagi rezeki kat kamu? Allah yg bagi kan.. so mintak la dengan Allah".
    and for me, yakinlah dengan apa yang Allah beri itu adalah yg terbaik =D

    ReplyDelete
  4. aduiii choc fudge cake tuuuhh... kenapa xdpt rasa eh??? :p

    ReplyDelete
  5. nak rasa kene le datang rumah hehe..

    ReplyDelete
  6. kek......oh kek...aku nak pandai cam ko la wat kek.tp kek ni kena ada teknik kan.tatau la bila aku nak mulakan misi kek aku.huhu..
    papepun,aku kena wat roti smpi berjaya dulu.hehe

    moga rezki ko panjang k?insyaallah...jgn sesedih sgt.

    hehe.aku ni,still update SPA untuk thn ni.tp,aku tak berharap sgt da..umo pun da lanjut kan..(haha..)
    moga ada hikmah di setiap rezki allah turunkan dapat atau tak dapat..

    ReplyDelete
  7. ashra: mane la ade org pandai terus buat kek ni.. aku ni dah masuk tahun ke3, pun belum mahir betul. ade time bantat jugak kek nye =D. ni baru nak gi kelas cara buat kek yg betul hehe..

    rezeki ada kat mane2, tak semestinya dgn gomen je =D. mungkin kitorg ni rasa ralat sebab kitorg kontrak tp xde peluang dpt tetap pun.

    ReplyDelete
  8. daa ar liza..dakpe la xdpt tue. ko buleh kembangkan biznez ko secara lebih besar-besaran.
    ade gak hasilnya ko tensen nie..buat kek secara meluas nmpknye

    ReplyDelete
  9. nozie,
    buat biz tu mmg ade dlm otak tapi bende ni kene ada planning yang betul2. =D
    aku suka buat kek tapi part nak kemas kecah die tu..adoii penat sehh..banyak beno peralatan yg dipakai =D

    ReplyDelete
  10. liza, kalu aku msh dok kt damai, sure bole join ko skali gi kelas kn? ko msh dok kt prima lg ke?

    ReplyDelete
  11. itsonlyme: eh ko nazlia girun eh.. aku baru masuk blog pasal ko tak kenalkan diri hehe.. kompius kejap hehe.. aku dah tak dok prima. dah pindah mentari court since 2008. tapi boleh aje join kelas sekali =D

    ReplyDelete
  12. sedappp cake..nyum i like

    ReplyDelete
  13. liza..sabar la..rezki ade kt mana2..aku yg keje ni tgh pk camne la leh pencen awal dr keje swasta ni..letih la office hour..sambg keje kt umah...buat kek..kayo apo..kek ko chantek..ilang stress beb..terapi plg baek

    ReplyDelete
  14. irma: betul, rezeki ada kat mana2 janji rajin usaha =D. aku jeles tau dengan ko sebab ko & husband sama2 buat kek. aku dok ngadap sorang2 letih wooo.. =D. tapi suka bila hasilnya memuaskan hati..

    ReplyDelete